onsdag 29 december 2010

Oinspirerad och ledsen, av stressen och pressen.

Var ute och promenerade hemma i Henkan idag och blir förundrad över alla stängsel. De är överallt och stoppar mina trevliga promenadstråk nere vid vattnet. Dessutom satte de i somras upp ett stängsel som gör min promenad till bussen typ 500 meter längre eller rena bergsklättringen. Det blir oftast bergsklättringen. Väldigt sugen på att låna en bultsax och göra något åt det hela. Men eftersom jag tyvärr (i många fall är det tyvärr) är en laglydig människa kommer jag inte att göra det.

Nere vid vattnet har någon redan klippt sönder ett av stängslen. Det som förstör min busspromenad var tidigare sönderklippt men nu är det lagat.

Ni hör ju själva, jag är oinspirerad. Vem har så lite att säga så att han börjar prata om stängsel. Men dessa triviala i-landsproblem är ofta i vägen och stör mig något oerhört. Varje morgon halkar jag runt i snömodden och svär över vägverkets vägunderhållning eller över sena pendeltåg. Tänk på barnen i Afrika sägs det. De har ingen snö som lamslår städerna. Det är naturligtvis tråkigt att det är så mycket orättvisor i världen men det stör inte mig alls lika mycket.

Jag är i alla fall inte ensam om att inte ha något vettigt att skriva om. Södermalmsnytt skriver om Rundpingis, Ljusnan går ut på facebook och ber om tips. De har nog tröttnat på att skriva om snöovädret.

Nu ska jag nog svära lite över hur mycket skit som sänds på tv.

1 kommentar:

  1. Efter dina påtryckningar på fb, tänkte jag bjuda på en kommentar!

    Tycker absolut att du ska låna en huvudnyckel å se till att dom där stängslena(stängsel i plural?) öppnar upp sig. Dom stör även oss andra som ska ta sig till å från dig. Både Mange å jag har huvudnyckel att låna ut (för en mindre summa)!

    SvaraRadera