torsdag 16 december 2010

Musikhjälpen, min kärlek till Nour och lite om Assange

Musikhjälpen i p3 kommer att göra så att jag bommar min tenta till helgen och att min släkt och mina vänner inte får några julklappar.

Jag lyssnar i stort sett dygnet runt, hinner varken sova eller plugga ordentligt.
Hur ska man kunna plugga när man hör Vackra och härliga Nour El-Refais glada "lundska", för att inte tala om när man kan se henne på tv:n.

För en stund sedan ringde Katla från Mammas nya kille in till glasburen och skänkte sin gamla vinflaska. Det är trist att vara fattig student ibland, skulle gärna införskaffa både vinflaskan och Lilla Al-Fadjis träningsjacka.

Katla ringer igen, jag får inte ens blogga ifred. Vad är detta?

Julian Assange har förresten släppts mot borgen nu. Många jublar.

Även fast jag tidigare skrivit om vilket bra jobb han gör, vet jag inte om jag tycker det är så bra att han blir släppt. Jag tycker inte om grejen att släppa folk mot borgen, speciellt inte om de är misstänkta för våldtäkt eller andra våldsbrott. Det spelar ingen roll att det mycket väl kan vara så att det är USA som iscensatt anklagelserna om våldtäkt. Han är fortfarande misstänkt för brott.

Det ryktas om att det kommer ett gästinlägg här inom den närmsta tiden.

under tiden som ni väntar så kan jag glädjande meddela att Jerry Seinfeld kommer till Sverige nästa sommar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar