torsdag 9 december 2010

Konspirationsteorier och Café Opera

Ursäkta för min dåliga uppdatering på senaste, men nu är det mesta skolarbetet klart.

Det var en hektisk dag igår med seminarium i skolan, hem och skriva, middag hos mamma och sen raka vägen in till stan för O'Learys och Champions League, kvällen avslutades med releasefest för Michael Jackson nya skiva på Café Opera.

Det var faktiskt första gången man kunde se mig på Café Opera. Mitt smärre hat mot så kallade brats har hållit mig borta från Stockholms finrum, men nu ville polarna dit och en kväll med Michael Jacksons musik kan ju aldrig bli fel tänkte jag.

Att se hur snubbarna med farsans Amex festar fanns också i tankarna. Mot min förmodan var det fantastiskt trevligt, längesen jag hade så roligt på ute på galej faktiskt.

Nu till konspirationsteorierna, naturligtvis tänker jag på Wikileaks grundare Julian Assange och våldtäktsanklagelserna mot honom. Jag brukar verkligen inte tro på konspirationsteorier men den här tror jag faktiskt på. Varför tror jag då på detta? ja, naturligtvis har jag inte några bevis, det är bara en känsla. Eftersom de inte verkar kunna fälla honom för det som läcks ut, så tror jag de försöker på detta vis istället.

Nu ska jag åka lite skidor på Hammarby Sjöstads högsta berg, Hammarbybacken, jag lovar att jag ska gå in lite djupare i konspirationerna, trots att jag sällan tror på dem så är jag fascinerad av dem.

Som kompensation får ni en limerick jag skrev igår:

En dum kille som bodde i Nacka
oj, vad han kunde snacka
hade ingen inspiration
men han hade tron
att som politiker kan han tjäna en hacka

Grym jullåt:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar