tisdag 14 december 2010

Tom Waits i p3

Har lyssnat på musikhjälpen i p3 sedan de började igår eftermiddag . Måste säga att det är ett väldigt trevligt initiativ och ett underhållande radioprogram. Jason Diakité, mer känd som artisten Timbuktu är grymt bra och trevlig som programledare. Nour El-Refai är en av mina absoluta radiofavoriter.

Det finns alltså en bra grund för att jag ska gilla programmet. När sedan Svenska folket som får önska låtar, verkar ha en betydligt bättre musiksmak än vad jag trodde tidigare blir jag naturligtvis frälst, på pendeln hem fick jag höra både Bohemian Rhapsody och Tom Waits underbara Clap Hands.

Det kommer alltså höras en hel del Musikhjälpen i mina lurar under veckan. Precis i detta nu får jag höra Janis Joplin, vilket är nästan lika ovanligt och härligt att höra i p3 som Tom Waits.

Nu ringer mat och sovklockan och det är dags att äta, jag återkommer senare, kanske med lite Twitterskvaller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar