måndag 20 december 2010

Snorunge och Eldkvarn

Hej på er.
Jag har varit sjuk och därför inte orkat med att skriva något, men nu börjar jag tack och lov bli frisk.

Det var nästan exakt ett år sedan jag var sjuk på riktigt sist. Småförkylningar är så vanligt att de inte räknas.

Jag hade glömt bort hur tråkigt det är att vara sjuk. Man är ensam, eller jag brukar vara det i alla fall. När man ligger hemma missar man också en massa roliga företeelser. Jag var sjuk redan i fredags när Eldkvarn spelade, om ni inte provat själva kan jag meddela att det inte alls är kul med spelningar när man har feber. Men vad gör man, var tvungen att se Eldkvarn nu, när jag efter två års misslyckade försök med att komma ihåg att köpa biljetter innan de tar slut, äntligen lyckats med den bedriften.

Det var varmt, dåligt med luft, inget te att dricka för den trötta halsen, hög volym och alldeles alldeles underbart bra. Plura var pigg som attan och flummade på glatt i sina mellansnack. Carla spelade på bra på sin gitarr och Tony (basisten) ser ut som Ted i Scrubs och skänker därför mycket glädje. Det enda som eventuellt skulle gå att klaga på var att de aldrig riktigt rockade loss, det var bra fart på Kungarna från Broadway och Fulla för kärlekens skull. Det är trots allt för sina ballader Eldkvarn är mest uppskattade.

Trots att det var en grym konsert, var det en pärs och jag gick hem från Södra teatern innan de medelålders paren (som utgjorde den överlägset största delen av publiken) ens hade börjat fundera på om det är deras sista glas vin de nu sippar på.

Jag gick hem vid halv tio-tiden och har i stort sett sovit sedan dess. Enda undantagen från halvslummern har varit för att äta apelsiner, mandariner, dricka äckliga brustabletter med C-vitmanin och te med honung. Har även försökt äta vitlök, jag går på alla tokiga husmorstrick, har ni något annat mot förkylning är jag öppen för förslag.

Tankesmedjan i p3 i bakgrunden, tror det var Liv Strömquist:

"När Assange skulle ligga med tjejen undrade hon varför han inte ville använda kondom?
Julian:
- Jag gillar att läcka".

1 kommentar: