fredag 21 januari 2011

Var är min musa?

Detta går käpprätt åt...
Jag behöver en musa som kan ge mig lite inspiration, tvinga mig att ta tag i mitt pluggande och stoppa mig från att precis som idag göra alting, utom det jag borde (alltså plugga). Självklart ska hon också ge mig lite mer än så.

Sökes, en musa:

Hon ska vara minst lika vacker som Möja söderfjärd i solnedgången, hon ska älska att segla och kunna berätta fina berättelser om skärgården. Ett smått maniskt intresse för skidåkning är ett krav, helst ska hon kunna åka på skare med skärande telemarkssväng och knät nere på skidan. Alltså måste hon förmodligen vara norska, men eftersom detta med skärande telemarkssvängar inte är ett krav, kanske det går bra med en svensk tjej.

Dessa egenskaper är väl rätt vanliga och en tjej med dessa kunskaper är rätt lätt att hitta. Men räcker inte, ett intresse för musik och en skivsamling på några hundra skivor är även det viktigt för att inspirera mig tillräckligt så att min skoluppgift kan bli färdig i kväll.

För att inte sålla bort alla kvinnor är det inte ett krav att hon älskar blues och gammal gitarr-rock, men en klar fördel. Ett ingrott hat mot värdelösa 2000-tals remixer av klassiska låtar är däremot ett krav.

En fallenhet för det svenska språket skulle ju så klart vara bra och göra allt mycket enklare, men den lilla detaljen att jag behöver henne genast gör att jag kanske måste spara på några av kraven.

Eftersom det nu börjar mörkna utanför mitt fönster blir jag lite stressad, så du som känner igen dig i beskrivningen, känner någon som passar i den, eller bara känner sig sugen på att skriva en analys av boken Mediekultur och mediesamhälle på ca 6000 tecken hör av dig genast.

9 kommentarer:

  1. HAHA. snyggt.
    Jag ska se om jag kan hitta någon åt dig.

    på tal om fallenhet för det svenska språket, smsade med en tjej som tyckte det skulle bli "Jätte kul" att träffa mig.
    efter den 9de särskrivningen så jag inget hopp så allt rann ut i sanden...

    SvaraRadera
  2. Hehe ja lätt är det inte, särskrivningar kan ju vara skojigt men tjatigt i längden...

    SvaraRadera
  3. apropå språket 9de kan ju aldrig vara rätt, men hur fan skriver man? 9:de, 9-de, bara 9. Nä jag skulle skriva nionde.

    SvaraRadera
  4. bra gjort av mig, ska anmärka någon annans språk och gör bort mig själv. dumt, dåligt och sulligt!

    SvaraRadera
  5. lycka till hörru! Det behöver du, det där låter lika specifikt detaljerat som tjejer brukar hålla på i amerikanska romcoms när de beskriver sin framtida man - men hoho självklart faller de för killen som är precis tvärt om! Så, jag ser en särskrivande,snowboardåkande danska med försmak för basshunter i din framtid:p

    SvaraRadera
  6. HAHA...ja det är möjligt, vad är en romcom? avskyr dessa idiotiska amerikaniserade förkortningar, romantisk komediserie eller?

    SvaraRadera
  7. En snowboardåkande danska?!, inget emot snowboard, men mycket emot danska :P

    SvaraRadera
  8. skriva bra kan du ju iaf! :D
    men varför i hela världen ska du skriva ca 6000 tecken om Mediekultur och mediesamhälle?
    9:e är för övrigt rätt, men många skriver bara 9e :)

    SvaraRadera
  9. Tack så mycket för komplimangen :D
    för att jag missade seminariet om den boken....
    Men jag gav upp för en stund sedan.

    SvaraRadera