onsdag 22 december 2010

Fyndig rubrik

I jultid ska man ha frågelåda på bloggen säger Ebba von Sydow. Just därför tänker inte jag ha det. Det kan ju tyckas vara roligt, men å andra sidan är inte det här en vanlig tråkig blogg om klänningar och annat tjafs. På Viktor söker sanningen är det ju bara kreativa, träffsäkra, smarta och roliga krönikor, kolumner och essäer.

Nu skulle jag kunna skriva en krönika om julfirande och tvånget att träffa släkt, äta massa mat, jag skulle varna er för sillspadet (det kan ge en grav huvudvärk dagen efter) och så vidare. Men det är så uttjatat och trist att jag hoppar över det. Dessutom skrev Patrik Martinsson om det här på VSS.

Jag håller på och jobbar på årskrönikan och tänker att ni kanske kan tipsa om vilka låtar som varit bäst, album, serier och sånt, så att jag inte glömmer något.

Hoppas också att alla gillade Patriks julkrönika. Om det är någon annan som är sugen på att skriva något här är det bara att dra iväg ett mail.

Lite gammal härlig 90-tals gittarmangel bjussar jag på idag:

2 kommentarer:

  1. oj bästa saker med året? haha så svårt! *loading*... this may be a little bit flummigt, men att man lever. egentligen, det är de man ska vara glad över. man vet aldrig när ens liv kan sluta, så jag tycker att man måste ta tillvara på varje dag och varje tillfälle man kan :) sen är det upp till var å en att bestämma vilka tillfällen man vill ta tillvara på och minnas. så skriv om de sakerna du minns direkt utan att behöva tänka efter :)

    SvaraRadera