tisdag 14 december 2010

Soran Ismael, en klok komiker och Nour´s strumpor

Soran Ismaels debattartikel handlar om bombdådet på Drottninggatan i helgen, men framförallt om de tokiga Sverigedemokraterna och andra som använder det mot muslimer. Soran Ismael skriver att det inte är muslimerna som är farliga utan det är extremister, av alla olika slag: kristna, fotbollshuliganer, vänsterextremister med mera. Läs den.

Nu till lite mindre allvarliga och obehagliga saker. Jag skaffade ett Twitterkonto här om dagen, mest för att kolla vad folk pratar om.
Jag råkade tyvärr göra misstaget att trycka "follow" på Olof Lundh (Ni vet, en av fotbollsexperterna i Tv4:s utmärkta fotbollskanalen.se)

Oj, vad han twittrar, det är nya inlägg hela tiden. Det enda jag ser när jag loggar in på Twitter är enorma mängder inlägg från hans penna. Det är så ineffektivt också, han "tweetar" upp en hel fotbollstrupp, vilket blir en hel radda inlägg eftersom man bara får skriva 140 tecken per "tweet". Kanske en länk istället?

Apropå Twitter, nu ska jag göra något jag inte kan minnas att jag någonsin gjort, jag ska försvara Carl Bildt. Han har fått massor av kritik för att han "tweetade" om bombdådet innan Fredrik Reinfeldt hade haft sin presskonferens och berättat om Sveriges officiella syn på det hela. Han får väl ha sin egen åsikt, eller?

David Batra Tweetar:
"Åh vad jag skulle vilja kunna springa upp för en vägg och göra en volt, sådär lite spontant bara."

Det vill jag också kunna!

Hej hopp nu ska jag spela lite innnebandy och jobba lite på min usla fysik.

Lägg ett bud på Nour el-Refais strumpor förresten!




http://svtdebatt.se/2010/12/soran-ismael-jag-ar-radd/
http://www.tradera.com/search/result.aspx?search=nours+strumpor&search_category=-1&x=0&y=0

1 kommentar: