fredag 3 december 2010

Första inlägget

Marina and the diamonds spelar hos Skavlan, faktiskt ganska bra live.

Nu har jag fallit för grupptrycket och startat en blogg. Efter två veckors praktik på Ljusnan känner jag mig nu för inspirerad och taggad på att skriva för att låta bli. Min första artikel blev publicerad och då försvann genast min rädsla för att folk ska läsa det jag skriver.

Det var verkligen en häftig känsla när jag fick min artikel publicerad, i en riktig tidning med många läsare. Att artikeln hamnade långt bak i tidningen gör ingenting alls, den blev publicerad och jag fick träffa en väldigt häftig människa.

Under mina två veckor på Ljusnan fick jag en hel del artiklar, och en krönika, med helbildsbyline publicerade.  Det var en bra tid jag fick på tidningen. Har lärt mig mycket mer på dessa två veckor än under   snart en hel termin på journalistlinjen.

Imorgon ska jag krama min barndomspolare Robert och hans sambo hejdå, hoppa på tåget hem till Stockholm och skolan. Jag längtar inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar