fredag 21 januari 2011

Sova är inte alls nyttigt.

Ny dag mer plugg. Mitt sopiga plugghumör under "jullovet" har givit mig massa saker att fylla dagarna med, jag hann knappt fira att min mamma faktiskt fyllde år igår.

Jag åkte dit, gav henne en present och en stor kram, åt en utsökt middag, hällde i mig kaffet och åkte hem för att plugga.

När jag kom hem satte jag mig för att läsa i min sköna fåtölj med fotpall, skulle bara sluta ögonen för att ta mig mod att börja läsa den otroligt spännande boken Mediekultur och mediesamhälle, somnade naturligtvis genast och vaknade när min combo (fick lära mig att jag inte kan använda uttrycket sambo utan att bli klassad som bög när jag var uppe i Åre, ska tydligen använda uttrycket kombo (vet inte om det ska stavas med c eller k, så prövar båda alternativen, det känns fel men ser bättre ut med ett c). Jag vaknade i alla fall när han kom hem runt midnatt, trött som jag var gick jag naturligtvis och la mig i sängen istället.

Efter en natt med alldeles för mycket sömn är jag helt slut idag. Efter sex koppar kaffe börjar jag nu piggna till, tillräckligt för att blogga lite i alla fall, dock utan substans som ni märker. Har ni tur kanske det kommer upp något intressant lite senare under dagen...

3 kommentarer:

  1. Jag upplever exakt samma sak idag. Håll ut broder, du äro icke ensam!

    SvaraRadera
  2. Hittade såklart till din blogg och du kan inte ana hur stolt jag är över omnämnandet av "kombo" (är övertygad om att det stavas med k), så måste självklart kommentera detta även om jag säkert bryter mot någon hederskodex som säger att man inte får kommentera på ett gammalt inlägg. Så jag passar på att bryta mot en till och kommenterar ett senare inlägg här: Du är medveten om att du vill ha en tjej som är nästan exakt som du va?

    SvaraRadera
  3. Haha =) finns inga löjliga hederskodexar på min blogg! Jag är glad för alla kommentarer =).

    Apropå tjejen, de är väl lagom egocentriskt?. Har du någonsin läst en journalist som inte tänker på sig själv i första hand? bildbylines, stora överskrifter som till exempel Virtanen och så vidare. Men jag tar det som en komplimang =)

    SvaraRadera