måndag 17 januari 2011

Pluggflykt och trädkramar

Det var allt för längesedan jag skrev något här, jag vet. Men jag har varit uppe i Åre en sväng och åkt lite skidor. Under veckan har jag släppt allt som har med vardagen att göra och bara levt livet. Det var fantastiskt, nu känner jag att det faktiskt finns lite mer kraft att ta till trots pissvädret här i Stockholm.

Det var en bra vecka, kanske lite dåligt med sol men det var helt okej med snö, speciellt i skogen. Jag var uppe med ett gäng på åtta glada vänner, alla utom en pluggar till civilingenjör. Det låter väl kanske inte som världens skojigaste gäng. Men det pratades trots det väldigt lite om matte, eller vad nu civilingenjörer brukar prata om.

Vi fick fem molniga dagar och en helt fantastisk, efter snöfall hela natten och en vindstilla dag utan ett enda moln på himlen. Det var j*vligt bra skidåkning den dagen om man säger. Jag kom också hem rätt helskinnad denna gång, ett stort blåmärke över knäet, ont i tummen och lite stel ryggen efter att jag testat på livet som trädkramare en förmiddag.

Trots det något gråa vädret är det enda jag saknade under veckan förutom att stanna resten av säsongen en topptur, men det får bli senare i vår.

Dags att plugga igen lite nu, men bjussar på låten som spelades mest under veckan, vet inte varför den spelades så mycket men grym är den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar