tisdag 4 januari 2011

Twittersuport och en liten råtta

Igår klagade jag på HSB:S telefonkö på twitter. Idag fick jag ett meddelande från @hsbistockholm:

@viktorlindevall Hej Viktor! Jag hoppas du fick svar på ditt ärende. Hör av dig igen annars, @hsbisverige, så hjälper vi dig. Maria, HSB.

Det där måste man väl kalla service? trevligt och förvånande var det. Men bara för att de erbjuder hjälp via Twitter kan jag inte förlåta en telefonkö på 35 minuter. Skärpning.

Glöm retromöbler och hemtrevlighet, nya inredningstrenden är tydligen hotellkänsla. Hotellkänsla? det är ju sjukt, vem vill bo i ett sterilt rum utan möbler? sjukhusrummet är väl nästa steg antar jag.

Men det är inte det sjukaste, det är att så många människor kommer att följa trenden, bara för att det är en trend. Vad är grejen med alla dessa trender egentligen? varför ska vi alla se likadana ut? Det har väl i och för sig varit trendigt att just vara olika och unika. Men varför klär sig och möblerar folk som någon annan berättar att de ska göra. Det är helt galet att vi inte har någon egen vilja längre. Det är samma sak när jag skriver här, det handlar om precis samma sak som på i stort sett alla andra bloggar eller radioprogram. Det handlar nog om gemenskap, samma sak som gör snälla men dumma pojkar till fotbollshuliganer eller terrorister.

Jag försöker verkligen hitta på något annat att skriva om, men då krävs inspirationen: om den finns kan jag skriva ett helt blogginlägg om råttan jag såg springa in under Slussen i förmiddags. Det skulle bli en fin liten berättelse om hur han bor, vilka familjeförhållanden han har, var han käkar sin fredagsmiddag och sin söndagsbrunch.

Tror i alla fall att han har många kompisar att hänga med där inne under Slusstorget. Min gissning är att han äter lyxmiddagen uppe på Södra teatern, men då måste han ta risken att råka bli sugen på mat vid soptunnan nedanför trappan upp till Mosebacke, där är det nämligen råttgift utlagt. Han måste stå emot att äta den där goda bruna gamla banan-slatten. Men klarar han sig förbi det hindret och upp till deras soptunnor har han en brakmiddag att ta för sig av. Brunchen kanske han avnjuter vid Eken bar i Hiltonhotellet, där har han också en trevlig utsikt som hans date kanske uppskattar.

Hörde den här låten från i somras igår på radion, väldigt bra faktiskt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar