torsdag 6 januari 2011

Jag hade fel...

Ni som läser den här bloggen någorlunda regelbundet såg mitt inlägg om Ipads och surfplattor. Om ni har glömt bort det, så berättade jag om hur onödig och överskattad den är. Efter att nu haft en smartphone ett tag har jag insett hur mycket jag faktiskt vill ha och behöver en surfplatta. Jag avskyr att ha fel och nu verkar det faktiskt som att jag hade det. Trots allt är det fortfarande en lyxprodukt, men oj vad jag vill ha en. Ni som har en smartphone och är trogna användare av framförallt Twitter borde förstå mig. Jag är förvånad över att inte fler kommenterade eller sa emot mig efter det inlägget.

Det var en person som sa emot (tack för det), vars låt Barbra Streissand nu spelas i p3.

Det kan för övrigt vara en av årets mest störande låtar.

Häromdagen gjorde förresten Hoffmaestro en grym cover på Håkan Hellströms fina melodi: Vid protestfabrikens stängsel. Det var i Filip och Fredriks årskrönika som jag ännu inte har sett, men jag ska ta tag i det när jag skrivit klart här.

Det har ju varit väldigt populärt att göra covers i år under och efter Så mycket bättre.

Det har kommit flera bra tolkningar ur det programmet: Lill Babs version av Så klart växer för varje lyssning, Petters versioner av både Dansa din djävul (Thomas Di Leva) och Stockholm i mitt hjärta (Lasse Berghagen) är trevliga. Pluras version av Det är så logiskt (Petter) är så mycket känsla och smärta i att jag får gåshud och ståpäls och allt vad det nu heter.

Läste också ett utdrag ur Alex Schulmans nya roman på hans blogg, kanske lite larvigt men oj vad bra han skriver.

Hoffmaestro - Vid protestfabrikens stängsel:

2 kommentarer:

  1. alex är skitbra, har boken, men har bara läst halva. mer skolans fel än alex dock

    SvaraRadera