torsdag 3 februari 2011

Förslag på debattgrupp, lite musik och lite Egypten

Det är inte bara Bert Sundström som blivit allvarligt skadad i Egypten, även Washington Post och Al Jazeera har saknade reportrar enligt Washington Post. Obehagligt värre. Men ska inte fastna i det där, finns många andra som har betydligt mycket bättre koll på det än vad jag har. Har dessutom tittat på Debatt (apberget) och hört nog. Kul att höra Göran Greider köra över folk i alla fall. Han är bra häftig den snubben, kanske ett bra ämne som partiledare för Sossarna, men han lär inte släppa sitt jobb som journalist. Men kul skulle det vara, jag står på samma sida som de som tycker att alla debatter i Sverige bara skulle innehålla Carl Bildt, Göran Persson och Gudrun Schyman. Det kanske räcker så, men jag skulle släppa in Peter Wolodarski och Göran Greider i det sällskapet, vilka debatter det skulle bli. Debattörerna skulle i alla fall oftast få prata till punkt och det skulle sägas mycket bra saker.

Idag har jag skrivit klart mitt personporträtt, det blev nog ganska bra, jag är väldigt nöjd. Om ni har tur kanske det dyker upp (vad fel det är att säga dyker upp förresten, vem fan dyker uppåt? har jag aldrig tänkt på). Det flyger kanske upp här, vad tror ni? det är ett rätt skojigt uttryck, att flyga upp. Ja, smakar gott, flyger upp får det bli.

Avslutningsvis har jag så klart några musiktips, Adam Tenstas nya singel I'm a punk är stenhård, Johnossis nya är även den rätt trevlig, kanske kan tycka att den är lite småmesig, men fortfarande värd att lyssna lite på, har en känsla av att den kommer växa med tiden.

Slutlingen vill jag tipsa om Matti Whites krönika om manlig feminism, väldigt tänkvärt och bra:

Edit. Av någon konstig anledning kan jag inte länka till den, kanske inte Blogspot inte godkänner länkar till konkurrerande bloggportaler? vore ju pinsamt i så fall. provar så här: http://mattivx.wordpress.com/2011/02/02/att-vara-manlig-feminist/

Ni får kopiera länken istället, det orkar ni, det är texten värd!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar